Милан Ливада

Милан Ливада

петак, 3. август 2018.

"ИЗБЕГЛИЦЕ - ТО ЗА МЕНЕ НЕМА"

272. Недељна хроника  за Радио Фрушка гора, за 31.07. 2018.
од Гласа Крајине у Војводини за Емисију Завичај
"ИЗБЕГЛИЦЕ - ТО ЗА МЕНЕ НЕМА"  
Желимо добро вече поштованим слушаоцима Радија Фрушка гора. Ово је наша 272. Недељна хроника од Гласа Крајине у Војводини за Емисију Завичај.
  У недељи од 23. до 29. јула 2018. године забележили смо, у ове летње дане, једно размишљање о судбини  прогнаних Крајишника. Рече један РП тајкун из њихових редова: “Избеглице - то за мене нема! Ја лепо живим у земљи Србији. Чему приче да је неко незбринут?”
Ове три склепане реченице поразно делују на Крајишнике који  знају право стање ствари. Питао сам земљака: - Шта је то РП? - кад је аутора горње изјаве тако назвао. “Рат-ни профитер” - одговорио ми је. Додао је још о њему: - Увек тако ради где год да се појави на крајишким скуповима: - Ништа више нема од наше Крајине. Пустимо неку сузу за њом, па да пређемо на печење, пиће и музику! - понавља РП безброј пута у приликама неког обележавања крајишке голготе. 
Тај РП је донео из Крајине силно богатство стечено на “шентиљу” у трговини са мус-лиманима из Босне и у плачки српског крајишког народа. Зато он сада у избеглиштву лепо живи. Шта сад неко има да га оптерећује са избеглицама "кад то за њега нема". 
И сам аутор овог текста се више пута уверио колико су у Војводини кивни на краји-шке тајкуне. Многи ће се одмах наљутити кад им кажеш да избеглице пате и гладују. Љутито ће одмах одбрусити: “Немој да ми причаш кад знам многе који су из Крајине камионима довозили све и свашта, имају више кућа, возе бесне џипове, а знамо да су пљачкали!”
        Понавља се, дакле, стара српска поратна прича. Као и пре сто година после Великог рата. Тајкуни су се башкарили у непоштено стеченом богатству. Дотле су власти солун-ским инвалидима одредиле зоне у којима могу да просе!?
           
           Милан Ливада




Нема коментара:

Постави коментар