Милан Ливада

Милан Ливада

понедељак, 12. јануар 2015.

Шта хоћете ви Срби тамо...?!

92. Недељна хроника за Радио Фрушка гора, за 13.01.2015.
од Гласа Крајине у Војводини за емисију Завичај

ШТА ХОЋЕТЕ ВИ СРБИ ТАМО...?!

Желимо добро вече поштованим слушаоцима Радија Фрушка гора. Ово је наша 92.
 Недељна хроника од Гласа Крајине у Војводини за емисију Завичај.

У недељи од 05. до 11.01.2015. године кључни догађај је био Божић и Божићна Посланица Српске православне цркве. Као новинар хроничар и аутор ове Хронике...лане сам осврт на исти догађај насловио „Само Српска православна црква говори истину о Србима Крајишницима“. Тачно је у Божићној Посланици за 2014. годину било набројано како се над оним остатком остатака Срба у Далмацији, Лици, Кордуну, Банији, Славонији и другим регијама врши пресија од стране хрватских власти. Осећај је био малтене узвишен. Јер, кад им се ама баш ништа не помаже од стране српских власти, бар да неко каже истину о њиховој бедној ситуацији. А минуле недеље, поводом највећег хришћанског празника Божића наша црква није ни споменула Србе у Хрватској. Зато сам овогодишњи осврт насловио „Шта хоћете ви Срби тамо...?!“ Зашто? – објаснићу у последњем пасусу текста.

Пре објављивања Божићне Посланице СПЦ пажљиво сам анализирао интервју митрополита загребачко-љубљанског Порфирија у београдској Политици за 6. и 7. јануар 2015. Доживео сам га као панегирик хрватским властима, а посебно ме запрепастио онај део када позива тамошње Србе да буду лојални хрватској држави! Јер, тамо међу мање од 200 хиљада Срба доминирају „ходајући гробови“, са просечном старошћу око 60 година. Уз то свуда одјекују акорди расистичке песме и повици „Уби, уби Србина“, а честа су и убиства. Па, ко то онда од Срба може да буде реметилачки фактор?! На другој страни, нисам приметио да је неко реаговао од српских званичника на мису Анти Павелићу?! РТС је стидљиво емитовао да је Зуроф испред  јеврејске заједнице осудио тај чин. И на крају, пошто ови записи имају карактер личног сведочења морам да кажем да ме и не изненађује Порфирије. Као новинар документариста у РТВ снимио сам његово казивање о боравку Светог Саве 1217. године у Бачкој и манастиру Ковиљ, подигнутом Сави у част, где је он био старешина. Касније сам из Телевизије Војводине званично тражио неку интервенцију када је Порфирије био председник државне Агенције за медије Србије, али је оћутао!

Напокон, зашто је ова Хроника  насловљена „Шта хоћете ви Срби тамо...?!“ Баш тако су ми се вајкали Срби у Мађарској, негде средином последње деценије 20. века, када сам са екипом документарног програма ТВ Нови Сад снимао причу о њиховом статусу. Ондашњи самопроглашени вођа свих Срба баш тако игнорантски се понео: „Шта хоћете ви Срби у Мађарској, има вас за један аутобус, а оних тамо у Румунији за један воз“. Рекао сам им да смо тако прошли и ми у Републици Српској Крајини, која је тада већ била пала, а причало се да нас је тај исти „продао“. Тако су се, на жалост, односили српски званичници из матице према дијаспори, па нас више нема или само у траговима, али нас нема ни у матици, јер нестајемо! Тешко ми је било бележити ово сведочење, у колебању да ли сам грешан и достојан да то чиним, али записах и спасих душу своју!

Милан Ливада

Нема коментара:

Постави коментар